Willekeurige bemoediging
  • 22 april 2005
    Zoals beloofd wil ik vandaag iets vertellen uit mijn eigen leven, een verhaal over bitterheid, hoe die bitterheid daar kwam, …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

“Tikkie” achterdochtig.

dag eitje.

Gistermiddag wilde ik een omeletje bakken voor op mijn brood. Ik had nog een doosje eieren staan maar eigenlijk was de houdbaarheidsdatum al verstreken, hoewel dat een datum was van “tenminste” houdbaar, wat dus inhoudt dat je het nog wel wat langer kunt gebruiken. Desalniettemin was ik toch bij voorbaat al een “tikkie” (grappige woordspeling:-) achterdochtig. Ik tikte het eerste ei kapot en daar kwam de dooier al kapot uit, hij zag er ook niet lekker uit. Ik probeerde een tweede eitje en ook daar was de dooier al kapot, nou ik dacht: “dooier” dan dit kan niet, dus weg ermee. Toen heb ik mijn 2 bruine boterhammetjes maar met jam gegeten, ha ha, was ook lekker hoor.

Terwijl ik die “dooie” eieren weggooide dacht ik eraan dat het toch zo geweldig is dat God ons niet net zo behandeld heeft. Wij waren dood door onze zonde, (dooier kon niet),  maar Hij heeft ons niet weggegooid, Hij heeft ons in Zijn grote liefde Zijn Zoon aangeboden die ervoor gezorgd heeft dat wij nieuw leven mochten ontvangen en dat er zelfs een “eeuwig” leven op ons wacht. Het is toch heerlijk om dat te bedenken hè? Daar word je blij van :-)

Efeziërs 2:1-10:

Alles is genade

Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om Zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (Zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus. Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; niet uit werken, opdat niemand roeme. Want Zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen. 

Mooi hè? Fijne dag!

 

                                            

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


+ 5 = 13