Willekeurige bemoediging
  • Ik was een dief…
    Welzalig hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is; welzalig de mens wie de Here de ongerechtigheid niet toerekent, en in …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Nieuw vandaag.

Iedere dag opnieuw ben ik benieuwd of ik toch nog wel iets te schrijven heb hier, en vaak gebeurt het dat ik zomaar begin met een klein zinnetje en dat ik gaandeweg allerlei dingen in mijn gedachten krijg die ik dan opschrijf. En dan denk ik soms weleens: ik zou écht niet meer weten wat ik nú nog kan schrijven, maar gelukkig is het de Here die de dingen wil delen, en Hij heeft iedere dag wel iets te vertellen. Ook aan mij, en daar ben ik blij om, want van mezelf heb ik echt niets te brengen. En ik denk ook dat niemand er iets aan zou hebben als ik hier mijn eigen woorden zou vertellen. Maar we hebben een liefhebbende Heer en Hij wil zó graag Zijn liefde aan ons openbaar maken, iedere dag opnieuw en Hij wil ons zegenen, Hij wil ons Zijn rust en Zijn vrede geven, Zijn blijdschap en Zijn kracht, Zijn overwinning in de moeilijkheden en Zijn goedheid en genade wil Hij aan ons openbaren.

Ik vind het fijn om elke morgen al vroeg in gesprek te mogen zijn met de Here, om Hem te danken voor Zijn goedheid en om alle dingen zo met Hem te bespreken, om de nieuwe dag in Zijn handen te leggen en ook mijzelf en al mijn geliefden, en in Psalm 90:14 daar staat: Laat ons ’s morgens vroeg al Uw goedheid en liefde mogen ervaren; dan zullen wij juichen en elke dag met blijdschap beleven. (Het Boek)

Dat is mooi, en ik vind het zo’n mooi begin van mijn dag.

En in Klaagliederen kwam ik ook nog zo’n mooi stukje tegen, en eigenlijk is dat wel opmerkelijk, want het woord “Klaagliederen” zegt eigenlijk dat het niet zo’n positief hoofdstuk is, en inderdaad heeft Jeremia hier van alles te klagen, allerlei onheil en ellende ziet hij om zich heen gebeuren en er is ontzettend veel nood en temidden van dat alles zegt Jeremia in Klaagliederen 3:21-26 (uit Het Boek) : Toch is er nog een sprankje hoop en daaraan wil ik mij vastklampen. Dank zij de goedheid van de Here zijn wij niet omgekomen. Hij blijft voor ons zorgen en Zijn trouw is elke dag weer nieuw. Mijn ziel beschouwt de Here als mijn erfdeel; daarom verwacht ik alles van Hem. De Here is wonderbaarlijk goed voor hen die op Hem wachten, voor wie naar Hem zoeken. Het is goed rustig te vertrouwen en te wachten op de hulp van de Here.

Dat vind ik een mooie gedachte om vandaag mee te nemen.

Ied’re morgen is Zijn goedheid nieuw
Zijn genade en Zijn trouw,
en telkens weer spreekt Hij het uit
“kind Ik houd zoveel van jou”.
Hij heeft jouw zorg allang gezien
Hij kent jouw hart volkomen,
maar ook vandaag wil Hij in jou
Zijn zegen overvloedig doen stromen.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail
  • Anneke van Jaap:

    Lieve Ingrid,
    Met deze mooie en bemoedigen de woorden is al genoeg voor mij, want onze Vader in de hemel zal je steeds weer wat ingeven waar ik en andere weer kracht mogen ontvangen voor deze dag die soms best niet makkelijk zal zijn.
    Maar op Hem blijven vertrouwen geeft mij rust en vrede als het een moeilijke dag wordt.

    Bedankt daar voor en ga zo door met Gods hulp.
    Liefs van Anneke.


9 + 8 =