Willekeurige bemoediging
  • Hondenbotjes en tekeningen.
    Hier in mijn huis heb ik allerlei dingetjes van mijn kleinkinderen. Zo heb ik een map vol met werkjes en …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Hamburgers en koffie.

 

Een heel aantal jaren geleden had ik regelmatig contact met een oudere dame, die inmiddels bij de Here mag zijn. Maar zij ging elke week naar perron nul, het Rotterdamse centraal station waar destijds de verslaafden nog verbleven. Ze bracht ze allerlei evangelisatie materiaal, ze ging midden tussen deze jongens zitten en maakte een praatje met ze, haalde koffie en dronk dat met ze, ze kende de meesten van naam en zij kenden haar en hadden respect voor haar. Zij heeft daar mensen tot de Heer mogen leiden. Mijn broer is ook een keer daar geweest, hij reisde in die tijd veel met de trein en op een keer is hij een hele zak vol hamburgers gaan halen en heeft ze uitgedeeld aan de verslaafde mensen die heel vaak voorbijgangers aanklampen om om geld te vragen. Geld wilde mijn broer niet geven juist omdát ze er verkeerde dingen mee doen, maar wel heeft hij ze te eten gegeven en sámen met hen gegeten en onder het eten een praatje met ze gemaakt. Persoonlijke aandacht, een stukje liefde en warmte voor de medemens, dat deed ze goed.

Pasgeleden kreeg ik een e-mail van een mevrouw en zij schreef dit: Wij hadden een keer een preek over een man die zo graag een beeld van Jezus wilde zien waar iedereen erg over opgaf. Toen hij het eindelijk zag was hij erg teleurgesteld want het beeld van Jezus had geen handen. Hij vroeg de Heer ” Waarom hebt U geen handen?” Toen antwoorde Jezus: ”Jullie zijn Mijn handen”. God wil mensen gebruiken om Zijn liefde door te geven. Als wij bidden: ” Geef ons heden ons dagelijks brood”  is dat niet alleen voor ons maar ook voor onze naaste. Ik vond dat zo’n mooi voorbeeld en het is zó waar.

I Joh.3:16-18 (uit Het Boek) zegt:Door het voorbeeld van Christus, Die voor ons gestorven is, weten wij wat echte liefde is. Daarom moeten ook wij ons leven opofferen voor onze broeders. Als iemand genoeg heeft om van te leven en ziet dat zijn broeder gebrek lijdt, maar zich verhardt en hem niet helpt, hoe kan Gods liefde dan in hem blijven? Vrienden, wij moeten ophouden te zéggen dat we van elkaar houden. Wij moeten echt van elkaar houden en het uit onze daden laten blijken. De Here Jezus gaf Zijn leven voor íéder mens, onze Vader God houdt met héél Zijn hart van íéder mens, en Hij vraagt van ons om precies datzelfde te doen en het niet alleen te zéggen, maar het ook te laten blijken. Zoals Hij óns Zijn liefde elke dag opnieuw laat blijken.

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


7 + = 8