Willekeurige bemoediging
  • 25 november 2006
    Een stad met omvergehaalde muren, zo is iemand die zijn geest niet in bedwang heeft. Spreuken 25:28. Een stad met omvergehaalde …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Oplichters!

Ooit kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik een grote prijs had gewonnen, er stond een lotnummer bij en een gigantisch bedrag en het enige dat ik nog moest doen was mijn gegeven “even” invullen tot aan mijn bankrekening nummer toe. Het “Nederlands” waarin deze mail gesteld was was wel zó abominabel slecht en krom dat je meteen zag dat het hele verhaal door een vertaalmachine gehaald was.

Heel geloofwaardig hè? Nou ik sprong een gat in de lucht natuurlijk… haha, not. Als je dan al mensen wilt misleiden gebruik dan in ieder geval geloofwaardige taal, dit is toch echt niet te geloven, en uiteraard zie je in één oogopslag dat het misleiding is.

De duivel is in ons leven de grote misleider, hij probeert ook mensen te misleiden en heel vaak lukt dat ook. Zelfs bij de kinderen van God. Nou is het wel zo dat hij wel degelijk de taal (van de Bijbel) kent en daardoor is zijn misleiding misschien een beetje moeilijker te ontmaskeren maar daarentegen hebben wij de Heilige Geest ontvangen die ons wil leiden, plus het feit dat we te allen tijde bij de Here God terecht kunnen om met Hem alles te bespreken. De Bijbel zegt in Ef.5:6-10: Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. Doet dan niet met hen mede. Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, en toetst wat de Here welbehagelijk is.

Hier staat dat wij moeten toetsen, navragen, uitzoeken, wat de Here welbehaaglijk is. Dat kunnen we doen door Zijn woord te lezen en te onderzoeken, en natuurlijk door het contact dat wij mogen hebben met de Here persoonlijk. Onze relatie met Hem is een kostbaar goed dat met geen geld ter wereld te vergelijken is.

Het is belangrijk om onszelf altijd af te vragen of we goed bezig zijn, of de dingen die wij doen, zien, zeggen, toelaten, denken, voelen, overleggen of plannen, de Here welbehaaglijk zijn. Vaak maken wij plannen en vragen daarover Gods zegen. Dat is de omgekeerde wereld, God wil dat wij Hem vragen wat Zijn plannen voor ons leven zijn, ja zelfs wat Zijn plannen zijn voor iedere dag, ook voor deze dag. Dan vind ik David altijd weer zo’n mooi voorbeeld en met een uitspraak van hem wil ik vandaag eindigen, met daarbij de wens dat ook wij dit verlangen, elke dag opnieuw, in ons hart mogen meedragen.

Psalm 25:4-5:  HERE, maak mij uw wegen bekend, leer mij uw paden, leid mij in uw waarheid en leer mij, want Gij zijt de God mijns heils, U verwacht ik de ganse dag.

“U verwacht ik de ganse dag”, wachten op God, wachten op Zijn leiding, afgestemd zijn op Hem, het is niet altijd makkelijk maar de moeite waard om ons erin te oefenen.

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


+ 6 = 14