Willekeurige bemoediging
  • Soms is het gewoon zo…
    Niet iedereen (of waarschijnlijk zelfs niemand)  is áltijd blij, óók niet als je je een kind van God weet en …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Waarom dan toch?

Opwekking 725 daarvan zegt het refrein:

Wat bent U een geweldige God,

wat bent U een geweldige God.

Wat bent U een geweldige God,

ik aanbid U. Ik aanbid U.

Deze woorden vind ik zo mooi, ze zijn als het ware als het ademen van mijn ziel, als de  uitkomst van mijn gedachten en ik voel ze zo diep van binnen. Dan komt er een ander lied in mijn gedachten, een lied van Chris Tomlin dat vertaald is naar het Nederlands. Oorspronkelijk heet het “Our God” en ook hier is het een refreintje dat mij het meeste aanspreekt:

En als God voor ons is, wie is er tegen ons

En als God voor ons is wie kan dan tegen ons zijn

En als God voor ons is, wie is er tegen ons

En als God voor ons is wie zou er tegen ons zijn.

Vooral deze vier regels maken zo’n indruk, juist deze woorden dringen zo diep tot mij door; als God voor mij is wie kan er dan tegen mij zijn? NIEMAND! Niemand.. ? Maar waarom ben ik dan toch vaak nog zo bezorgd of bang? Waarom is mijn geloof dikwijls niet toereikend? Waarom twijfel ik nog zo vaak aan dingen? Waarom dan toch?

Met mijn verstand weet ik dat God voor 100, zo niet 1000% te vertrouwen is, dat Hij betrouwbaar is. Dit is een weten, een zekerheid, vanuit Gods woord én vanuit mijn ervaring. Maar daarnaast heb ik ook nog te maken met de gevolgen van andere ervaringen. Je kent het zelf vast ook wel, dingen die in jouw en mijn leven, of in dat van de mensen om ons heen, gebeurd zijn en waarbij een stuk teleurstelling, pijn of verdriet om de hoek kwam kijken. Deze ervaringen brengen het percentage naar beneden, er komt twijfel binnen en dat zorgt ervoor dat ons geloof wordt afgebroken als wij niets ondernemen.

Toch is het voor ons eigenlijk gemakkelijker om te kunnen vertrouwen op de Here Jezus en de Here God dan voor de discipelen. Zij wandelden weliswaar met de Here Jezus en zij hadden grote dingen zien gebeuren maar voor hen was de Here Jezus een mens die beweerde Gods Zoon te zijn, maar die wel opgepakt werd en gevangen genomen, waarna Hij vervolgens ook nog eens werd gekruisigd. Ik kan me voorstellen dat de discipelen een gevoel van verslagenheid gehad moeten hebben toen. Hun Heer was dood, maar wij weten inmiddels hoe het verder gegaan is, Hij werd weer levend en we kunnen van Zijn grootheid en die van Zijn Vader lezen in de Bijbel en wij hebben de Heilige Geest gekregen die in ons woont en ons leidt en onderwijst.

Toen ik deze dingen zo tot me door liet dringen heb ik heel bewust als het ware een stelling ingenomen, als God voor mij is, wie kan er tegen mij zijn? Niemand!! Hoe de omstandigheden ook zijn, wat er ook gebeurt, ik wéét dat de Here God van mij houdt, en dat Hij van alle dingen af weet en alles in Zijn handen houdt zolang ik het er maar in blijf leggen. En dat zal ik zeer zeker blijven doen!

Vader God, als U voor mij bent, wie kan er dan tegen mij zijn?? Als Hij voor jou is, wie kan er nog tegen je zijn?

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


2 + 5 =