Willekeurige bemoediging
  • De wanhoop nabij!
    Gisteren was ik met de trein onderweg. Nou ben ik helemaal niet zo’n treinreizigster dus voor mij was het een …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Scheiding… of..?

1309[1]

In Jesaja wordt over de Here Jezus gesproken en dan wordt er gezegd: “als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed Hij Zijn mond niet open”. Hij kón Zijn mond niet meer opendoen, geestelijk gezien hád Hij geen “stem” meer, Hij lééfde niet meer, Hij was dood, dood door MIJN zonden, die Hij op Zijn schouders had geladen. Op dat moment was er voor Hem geen Vader meer, geen hemels huis, Hij had geen autoriteit, geen kracht, geen majesteit en geen luister, helemaal niets…dood. De Here Jezus kon daar zelf niets, Hij was vastgenageld aan dat kruis, maar er was één ding wat Hij nog wél gedaan heeft, en dat kun je lezen in Lucas 23:46 : En Jezus riep met luider stem: Vader in Uw handen beveel ik Mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest. We weten dat God de Vader, Zijn Zoon moest verlaten toen Hij daar aan dat kruis hing, omdat God géén gemeenschap met zonden kan hebben, maar hoewel de Here Jezus op dat moment alle zonden van de wereld droeg, was dat alléén lichamelijk, want geestelijk had Hij nóóit gezondigd en daarom kon God op dat moment wél die geest aannemen, die was rein en zondeloos. Dus….de geest werd op dat moment gescheiden van het lichaam. Enkel en alleen omdat Jezus de zonden in Zijn lichaam ronddroeg, moest Hij gekruisigd worden, moest Hij die verschrikkelijke dood sterven…maar gelukkig (zeggen wij dan) is Hij niet dood gebleven, Hij is opgestaan en wij hebben een levende Here….toch?

Moet je eens even meekijken in I Kor.12:27 : Gij nu zijt het lichaam van Christus en ieder voor zijn deel leden...Hoe vaak heb ik het zelf gedacht en hoe vaak heb ik het al om mij heen gehoord, “waar is vandaag de kracht in de gemeente van Jezus Christus?” Dat is nu geen raadsel meer denk ik, want als wij het lichaam van Christus vormen, dan loopt Hij opnieuw rond met een zondig lichaam. Óndanks dat wij door het bloed van de Here jezus gereinigd zijn, vergeten we nog zo vaak om dan ook rein te blijven, is er nog téveel zonde en onreinheid binnen het lichaam, en is het dus een “dood” lichaam, zonder stem, zonder kracht, zonder macht, zonder majesteit en zonder autoriteit …gewoon dood! En God moet afstand nemen van zo een lichaam, alleen de geest (van Christus) mag bij Hem zijn, er is scheiding tussen de geest en het lichaam. In Jacobus kun je lezen over “dood geloof”. (Jac.2:14-26). Hier wordt ingegaan op het feit dat het geloof zónder werken, dood is. Dat, zoals het lichaam zonder geest dood is, óók het geloof zónder werken, dood is. De werken waarvan ook gesproken wordt, door de Here Jezus in Joh.6:27a : Werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs, die blijft tot in het eeuwige leven…en dan gaat het verder in vers 29Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, die Hij gezonden heeft. Opnieuw gaat het er hier om dat het niet een kwestie is van, oh ja hoor, ik geloof wel dat de Here Jezus er is. Nee hier wordt opnieuw gezegd dat we “in Hem” moeten geloven, in vers 37b: daar staat: wie tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen. “In Hem” zijn en “in Hem” blijven. (blijft gij in Mij, dan blijf Ik in U, met andere woorden, dán zal ik Mij niet afscheiden van Mijn lichaam…) Wanneer we hier nu gehoor aan geven, daadwerkelijk “in” Hem zijn, dan zijn we ook automatisch dáár waar Hij is, daar waar Hij ons hebben wil, dan zullen we ook samen met Hem “werken” dus doen wat Hij van ons vraagt, en zo het lichaam van Christus opnieuw levend en rein maken én houden, zodat Zijn kracht, Zijn macht, Zijn majesteit en luister, Zijn autoriteit gezien zal worden, én Zijn stem gehoord zal worden.

manos+orando4[1]Jesaja 59:1-2aZie, de hand des Heren is niet te kort om te verlossen, en Zijn oor niet te onmachtig om te horen; maar uw ongerechtigheden zijn het, die scheiding maken tussen u en uw God. (óók vandaag nog, wanneer we niet telkens weer onszelf rein en zuiver houden, maar gelukkig hebben we die mogelijkheid wel door het offer van de Here Jezus.)

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


2 + 8 =