Willekeurige bemoediging
  • Dubbel…
    Zondagavond, ik ben hier even gaan zitten omdat er een aantal gedachten zo door de dag heen naar boven zijn …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Pa zit op zolder!

Vanavond had ik een gesprek met mijn jongste dochter en dat ging erover dat het zo belangrijk is dat we echt een persoonlijke relatie met de Here God onderhouden.

Soms is het zo dat mensen zich min of meer afhankelijk stellen van anderen, mensen waar ze tegenop zien, en daar om raad gaan en dan doen wat hun gezegd wordt door zo’n persoon. Dat mag natuurlijk best maar het is niet goed om klakkeloos de raad of adviezen van anderen op te volgen. Het is altijd belangrijk om die dingen te overleggen met de Here God. We mogen best dingen samen bespreken en van gedachten wisselen met elkaar, elkaar helpen waar dat kan, voor- en met elkaar bidden, maar tegelijk elkaar ook wijzen op het feit dat er toch maar Één is die alle dingen het beste weet en dat is de Here God.

I kor. 13: 9 zegt dat ons kennen en ons spreken en profeteren onvolkomen is. Er is dus geen enkel mens op deze aarde die de wijsheid in pacht heeft.

Weet je, als je je altijd laat raden door mensen, zelfs als dat mensen zijn die werken in dienst van God, dan blijf je toch te maken hebben met tussenpersonen. Je kunt het je zo voorstellen zoals wanneer je in een gezin woont waarvan je pa voortdurend op zolder zit. Er draaft een mannetje van boven naar beneden die boodschappen overbrengt maar je pa krijg je niet te zien en of de tussenpersoon de boodschap goed overbrengt weet je ook niet zeker. In zo’n geval wil je toch zelf die zoldertrap op om je vader zelf te spreken?

We leven in een tijd waarin we heel erg alert moeten zijn, de duivel zal alles proberen om ons maar zo ver mogelijk bij de Here God vandaan te halen of te houden en daarom is het des te belangrijker om de Here God zelf persoonlijk te leren kennen en om Zijn stem te leren verstaan. Maar dat kan alleen als we ons daar echt naar uitstrekken, de tijd nemen voor Hem, en als we stil willen worden zodat we Hem zullen kunnen horen en verstaan. De Here Jezus zelf was, toen Hij op aarde was, voortdurend in gesprek met Zijn Vader. Als Hij dat al nodig had dan hebben wij dat zeer zeker wel nodig en dan mogen en moeten we Zijn voorbeeld daarin volgen.

Psalm 146:5-7: Welzalig hij, die de God van Jakob tot zijn hulpe heeft, wiens verwachting is op de Here, zijn God, die hemel en aarde gemaakt heeft, de zee en al wat daarin is, die trouwe houdt tot in eeuwigheid; die de verdrukten recht verschaft, die de hongerigen brood geeft.
facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


7 + 1 =