Willekeurige bemoediging
  • Een serieuze zaak.
    Vandaag een best wel ernstig blogje. Toen ik zondag zo ’s morgens naar de samenkomst reed, bedacht ik me dat …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Ons geschenk aan God.

Jesaja 55:2 : Waarom weegt gij geld af voor wat geen brood is en uw vermogen voor wat niet verzadigen kan? Hoort aandachtig naar Mij, opdat gij het goede eet en uw ziel zich in overvloed verlustige.

Een vraag die ook vandaag heel actueel is, een vraag die een antwoord verlangt. Een vraag, niet van mensen aan elkaar, maar van God aan de mens. Zou dit een vraag zijn die aan ons ook gesteld zou moeten worden? Is het in ons leven ook zo dat we onze tijd en ons geld besteden aan dingen die totaal nutteloos zijn? Jagen wij naar de dingen die de wereld ons kan bieden, of zijn wij voortdurend bezig ons te verlustigen in de Here? Waarmee voeden wij onze ziel? Zomaar een vraag die ik vandaag mijzelf wil stellen en misschien wil jij hem ook aan jezelf stellen.

Dit is wat de Here Jezus zegt: Joh.4:31-34 : Intussen vroegen Zijn discipelen Hem, zeggende: Rabbi, eet. Hij zeide echter tot hen: Ik heb een spijze te eten, waarvan gij niet weet. De discipelen dan zeiden tot elkander: Iemand heeft Hem toch niet te eten gebracht? Jezus zeide tot hen: Mijn spijze is de wil te doen desgenen die Mij gezonden heeft, en Zijn werk te volbrengen.

De Here Jezus verzadigde Zijn ziel met het doen van Gods wil. Hij kénde Gods wil en ook wij kunnen in het woord van God Zijn wil over-, in-, en met- ons leven vinden. Er staat zo’n prachtige uitspraak in Jeremia 15:16: Zo vaak Uw woorden gevonden werden, at ik ze op, Uw woord was mij tot vreugde en blijdschap mijns harten; want Uw naam is over mij uitgeroepen, HERE, God der heerscharen. Het woord van God, het levende brood mogen wij opeten, het in ons hart opslaan en ernaar leven, eraan gehoorzamen. Het zorgt voor groei en voor gezondheid. Wij hebben een uitspraak die zegt: “het is broodnodig”. Wel, het is “broodnodig” dat de kinderen van God gezond worden in deze wereld die steeds meer “verziekt”.

Ik wil eindigen met een mooi gedeelte uit Psalm 119. Laat het een proclamatie mogen zijn. Weet je, proclamaties worden vaak gedaan om Gods woord aan óns te bevestigen. Laat dit een proclamatie van ons naar God mogen zijn.

Ons geschenk aan God.

Psalm 119:10-16: Laat mij niet van Uw geboden afdwalen. Ik berg Uw woord in mijn hart, opdat ik tegen U niet zondige. Geprezen zijt Gij, HERE; leer mij Uw inzettingen. Met mijn lippen verkondig ik alle verordeningen van uw mond. In de weg Uwer getuigenissen verblijd ik mij als over allerlei rijkdom. Uw bevelen zal ik overdenken en op Uw paden zal ik letten. In Uw inzettingen zal ik mij verlustigen, Uw woord zal ik niet vergeten. Ik zoek U met mijn ganse hart.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


5 + = 13