Willekeurige bemoediging
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Loze beloften?

koffie

II Kor.1:20: Want hoevele beloften Gods er ook zijn, in Hem is het: Ja; daarom is ook door Hem het: Amen, tot eer van God door ons.

Weet je, vaak is het zo dat we de beloften van God proclameren, we brengen ze God in herinnering, we bidden ervoor, maar uiteindelijk gaan we er dan toch nog vanuit dat God ze in ons leven waar moet maken en daar wachten we vervolgens op…

Ik las ergens: “promises are made to keep”. (Beloften worden gedaan om te houden.) De Here God doet nooit loze beloften, Hij houdt Zich aan ieder woord dat Hij ons gezegd heeft en dus óók aan iedere belofte aan ons gedaan. Opnieuw wordt hier weer de noodzaak duidelijk om Gods woord echt te kennen, zodat wij Zijn beloften gaan zien over- en voor- ons leven.

Marc.11:24: Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden. Een prachtige belofte, weliswaar eentje met een voorwaarde. We moeten geloven (en geloven is “zeker weten”). Eérst zeker weten dat we het al hébben ontvangen, en daarná zal het geschieden. Gaan staan op de beloften, en volharden! Iets om te onthouden, over na te denken en in praktijk te brengen in ons leven.

koffie en de bijbel

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


6 + = 14