Willekeurige bemoediging
  • Cola en een dweil.
    Als ik vroeg in de morgen opsta en mijn wandeling met Simon maak dan is steevast mijn gebed of de …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Hé gaaf!

Ik moest denken aan Psalm 37, daarin zegt David in vers 4: Verlustig u in de Here, dan zal Hij u geven de wensen van uw hart. Dus..als ik mij in de Here God verlustig dan krijg ik wat ik wens? Gaaf! nou alleen nog even uitvinden hoe dat verlustigen werkt.

Als ik hierover na ga denken dan kom ik tot de conclusie dat “verlustigen” een “werkwoord” is. Om mij in Hem te verlustigen is het nodig dat ik mij ook in Hem verdiep. Dat ik met Hem spreek, naar Hem luister, Zijn woorden ga lezen en dat ik een echte diepe relatie met Hem opbouw. Daar gaat tijd in zitten. Soms hoor je de term “stille tijd” dat is tijd die we apart zetten om dit soort dingen te doen, het bidden, het lezen, het overdenken van Gods woord, het luisteren en spreken met Hem, tijd die we investeren in het bouwen van onze relatie met de Here God. Daarnaast is het zo dat de omgang met de Here God er eigenlijk de gehele dag door is. Op elk moment van de dag mogen we met Hem spreken, met Hem overleggen, wéten dat Hij er altijd is.

Wanneer wij zo met Hem bezig zijn kan het niet anders of ons hart zal gaan ontbranden van liefde voor die liefdevolle God en Vader en dán is het moment daar dat we op een punt komen dat we ons in Hem gaan verlustigen. Mij verlustigen in de Here betekent m.i. dat ik het heerlijk vind om bij Hem te zijn, naar Hem te luisteren en met Hem te spreken, dat ik er niet genoeg van kan krijgen om naar Hem te kijken (mijn ogen dus op Hem gericht houd) en dat ik niets liever wil dan Hem blij maken. Weet je, als je van iemand houdt, dan zijn je gedachten met die ander bezig en dan ben je aan het bedenken hoe de ander blij kunt maken. Dan zijn niet zozeer je éígen verlangens belangrijk, maar dan zul je je bezighouden met waar je hém of háár blij mee kunt maken. Dan herinner je je een terloops uitgesproken wens en dan zul je proberen om die voor hem/haar te vervullen.

Als ik mij dan ga verlustigen in de Here, mij verdiep in Hem en in wat Zijn wensen zijn, dan veranderen ook mijn eigen gedachten en wensen. Dan wens ik me niet zozeer meer de dingen waarvan ik hoop dat ze mij blij maken, maar dan zal het meer en meer mijn verlangen zijn om de Here God blij te maken en mijn wensen zullen daarop afgestemd raken.

Ik heb geen grootse plannen, ik heb wel een paar (kleine) wensen maar die heb ik in een hoekje van mijn hart opgeborgen waarvan ik de Here God de sleutel heb gegeven en het is aan Hem om hier wel of niet iets mee te doen. Er zijn zo dikwijls momenten in  mijn leven geweest dat ik bijna kon grijpen wat ik wenste, maar even zovele malen heb ik gebeden en gezegd: Here, U weet of dit goed is voor mij of niet, áls het goed is wilt U het dan zegenen, maar zo niet, wilt U het mij duidelijk maken of het van mij wegnemen. Er zijn momenten geweest dat ik dingen heb moeten loslaten en op zo’n moment zelf is dat verschrikkelijk moeilijk en vraagt het alles van je, maar altijd weer als ik er later op terugkeek wist ik dat het goed geweest was en kon ik uit het diepst van mijn hart zeggen: Dank U wel trouwe Vader, U bent veel wijzer dan ik! Ik weet dat de Here God een plan heeft met mijn leven, en dat heeft Hij voor het leven van ieder mens op aarde. Hij heeft de voors en tegens allang uitgewerkt en het beste voor ons gekozen. Ik ken dat plan niet maar ik wil mij er graag mee bezig houden. Elke morgen opnieuw sla ik mijn ogen op naar Hem, is mijn hart verbonden met het Zijne, en leg ik mijn hand in die van Hem om samen te wandelen, en te gaan waar Hij mij leidt.

Ik wil graag afsluiten met nog maar weer eens zulke mooie woorden van David, deze woorden vertolken tevens de grootste wens van mijn hart! Psalm 25:4-5 : Here, maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden, leid mij in Uw waarheid en leer mij, want Gij zijt de God mijns heils, U verwacht ik de ganse dag.


 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


7 + = 14