Willekeurige bemoediging
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

ff reclame maken.

Ook hier wil ik graag iedereen bedanken voor de lieve verjaardagswensen die ik gisteren mocht ontvangen. Speciaal ook de mensen van Christengroei heel erg bedankt!

——-

Productmerken doen vaak veel moeite en geven vaak veel geld uit om bekendheid te krijgen. Zo zie je bij grote sportevenementen ook altijd grote doeken met bekende namen erop. Want juist die evenementen, die door heel veel mensen bekeken worden, kunnen een stukje naamsbekendheid opleveren. Toch is het niet de naam alléén die ervoor zorgt dat er een positieve roep van zo’n product uitgaat. Het is de kwaliteit van het product en vooral ook de manier waarop zo’n bedrijf met zijn klanten omgaat, de manier waarop de werknémers met de klanten omgaan.

Vroeger had je zo’n programma: “Ook dat nog” dat vond ik altijd schitterend om naar te kijken, en het is wel gebleken dat veel bedrijven pas iets gaan doen voor hun klanten, wanneer zo’n tv programma zich bemoeit om zich voor die klant in te zetten zodat die zijn of haar recht krijgt. En juist ook dóór dit soort programma’s hebben een aantal bedrijven toch wel behoorlijk gezichtsverlies geleden. Bedrijven waarvan de mensen zeggen: nou, dáár wil ik liever geen klant worden…….

Ik las een stukje uit een Psalm van David, Psalm 34:2-4 : Ik wil de Here te allen tijde prijzen, bestendig zij Zijn lof in mijn mond. In de Here beroeme zich mijn ziel; laten de ootmoedigen het horen en zich verheugen. Maak met mij de Here groot, en laat ons tezamen Zijn naam verheffen. Daar zegt David nogal wat, de Here te “allen” tijde prijzen, dus ook als het niet goed gaat, en we weten dat het hem nogal vaak niet zo goed ging. Maar we weten óók, en kunnen dat ook lezen in de bijbel, dat hij inderdáád altijd positief was, altijd de Here groot maakte door wat hij zei en deed. “Bestendig zji Zijn lof in mijn mond” te allen tijde het goede belijden, ervoor zorgen dat de woorden die je spreekt, ook daadwerkelijk Gods goedkeuring kunnen wegdragen. Woorden die blijdschap in het hart van een ander kunnen brengen, zoals er staat “laten de ootmoedigen het horen en zich verheugen“. Hardop uitgesproken woorden. En dan staat er, en dat vond ik zo mooi: “Maak met mij de Here groot en laat ons tezamen Zijn naam verheffen”.

De Here groot maken, Zijn naam verheffen, zorgen voor naamsbekendheid, maar daarnaast óók juist die góéde naam en faam. Zijn naam “verheffen” dus boven alle andere namen laten uitsteken eigenlijk hè? Veel te vaak worden er door ons, christenen, slechts de reclamespandoeken (figuurlijk) gebruikt. Maar als het om de service gaat, om de behandeling van potentiële “klanten”, dan laat het nog weleens iets te wensen over. Mij sprak dit stukje wel aan en ik bedacht me in hoeverre ik een positieve reclame ben voor de naam van de Here God, en in hoeverre ik kan bijdragen aan het grootmaken van de naam van de Here…..? In dit stukje kun je dat duidelijk vinden en ik denk dat we dat, ieder voor zich, ook wel kunnen invullen als het gaat om ons eigen leven… toch?

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


8 + 9 =