Willekeurige bemoediging
  • Een stukje in mijn dossier.
    Vroeger had je van die grote dossierkasten op kantoor of in ziekenhuizen bijvoorbeeld. Ikzelf had in het oogziekenhuis ook al …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Als Hij nu maar luistert!

Luid roep ik om God, ik schreeuw het uit. Als Hij nu maar luistert! In mijn ellende zoek ik de Heer, ik strek mijn handen naar Hem uit, zelfs ’s nachts vind ik geen rust; ik ben niet te troosten. Denk ik aan God, dan kreun ik, ik denk aan Hem en voel me wanhopig. Heer, U houdt mij wakker, ik ben onrustig, kan geen woord uitbrengen. ’s Nachts moet ik denken aan het verleden, aan lang vervlogen tijden, aan hoe ik Uw daden bezong. Dan lig ik te peinzen, en laat de vraag me niet los: Heeft de Heer ons blijvend verstoten, zijn wij voor altijd bij Hem uit de gunst? Is er een einde gekomen aan Zijn liefde, gelden Zijn beloften niet meer? Vergeet God medelijden met ons te hebben, is Zijn woede nog groter dan Zijn liefde? Daarom zeg ik, en dat is mijn pijn: De Heer, de allerhoogste God, Hij heeft Zijn handen van ons afgetrokken! Psalm 77:2-11.

Misschien zijn dit wel hele herkenbare woorden? Misschien is dit een gevoel dat je in je eigen leven ook weleens tegenkomt wanneer het moeilijk is, wanneer de zorgen op je af komen, wanneer het leven pijn doet. Gevoelens van verlatenheid, van niet gehoord worden. Ik denk dat we allemaal weleens zulke momenten hebben of gehad hebben.

Toch is er een verschil tussen toen en nu, want hóé moeilijk het soms kan zijn, hóé de storm ook tekeer kan gaan in ons leven, we hoeven ons nooit af te vragen of we vergeten worden. Toen de Here Jezus uit de dood is opgestaan heeft Hij Zijn discipelen eropuit gestuurd om de mensen te vertellen over Hem en ze volgelingen van Hem te maken. En dan zegt de Here Jezus daar tegen de discipelen in Matth.28:20: Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Dat geldt ook voor ons, Hij is bij ons, elk moment van de dag en de nacht en we zijn nooit alleen. Dit is een zekerheid, een waarheid uit Gods woord die we vast mogen houden.

 Wat geeft dat rust, om dit te weten
De  Heiland houdt je  vast,
en wordt het jou soms wat teveel,
Hij draagt voor jou de last.

Daar aan dat kruis heeft Hij gezegd,
ja, nu is het volbracht,
en je mag weten dat Hij toen,
aan jou juist heeft gedacht!

 Die warme liefdevolle hand,
 vast om de jouwe heen,
die geeft je rust en zekerheid,
 Hij laat je nóóit alleen!

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


5 + = 9