Willekeurige bemoediging
  • Weer een operatie.
    Het is weer zover, ik moet vandaag weer richting het Oogziekenhuis voor een nieuwe operatie. De afgelopen jaren ben ik …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

Alles… en niks!

chica-bonita-flowerstring-large-mint[1]

In de bijbel wordt er gesproken over het feit dat wij ons in geen ding bezorgd moeten maken,  dat staat in Filipp.4:6-7: Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

Wanneer je deze woorden leest staat het er heel simpel, maar zo simpel is het niet als je dit ook werkelijk in praktijk wilt brengen in moeilijke situaties. Ik merk het zelf ook als zich moeilijke situaties voordoen, het ene moment geef je alles weer in de handen van de Here en het volgende ben je er, soms ongemerkt, weer mee bezig. Toch merk ik dat er wel een enorme kracht schuilt in het praktiseren van deze woorden. Wanneer ik mijn gedachten en gevoelens de vrije loop laat in tijden van zorg en moeite,  vult mijn geest en mijn lichaam zich met stress, angst, zorg en verdriet. Dat voelt niet fijn, je wordt er zo gespannen van en je kunt geen moment rust vinden. En dan komt er soms ineens een mooi woord uit de bijbel, een lied of een uitspraak van iemand, die je hart echt raakt en je er opnieuw bij bepaalt dat het geen enkel nut heeft om zo gestresst en gespannen te zijn, ik kan er de situatie niet mee veranderen. Op zo’n moment besef ik weer dat ik die rust bij Hem mag zoeken en dat voel ik in mijn geest en in mijn lichaam, er komt rust, er komt, zoals het er zo mooi staat, die vrede Gods die alle verstand te boven gaat en die in staat is om mijn hart en mijn gedachten te behoeden. Dat is zoiets moois en kostbaars, iets dat ik me telkens weer voorhoud op de momenten dat de angst en zorg opnieuw toe wil slaan. Het is een leerproces, jawel, maar wel zeer de moeite waard!

Het is eigenlijk niet alles óf niks maar juist alles én niks. We mogen in álle dingen vertrouwen op de Here God en we hoeven ons nérgens bezorgd om te maken…

Vanmorgen kreeg ik opeens een lied in gedachten dat we vroeger, toen ik pas tot geloof gekomen was, weleens zongen. Ik heb het in de afgelopen 35 jaar niet meer gehoord of gezongen maar gisteren zat het opeens in mijn gedachten. Ik kende alleen het eerste couplet en het refrein nog en ben toen de rest op gaan zoeken. Ik heb het gevonden,  Glorieklokken nr. 42, en de woorden van dit lied zijn zo prachtig. Ik wil vandaag ter bemoediging voor een ieder, het eerste vers en het refrein meegeven.

O ziel, wees niet ontmoedigd,
Uw Vader kent uw nood.
Vertrouw op zijn beloften,
Zijn trouw is wondergroot.

Koor. Het is waarlijk wondervol wat de Heer kan doen!
Het is waarlijk wondervol,  Het is waarlijk wondervol,
Het is waarlijk wondervol wat de Heer kan doen
Als ‘k op Hem vertrouw.

Ik wens elke lezer een bijzonder mooie en gezegende dag toe!

chica-bonita-flowerstring-large-mint[1]

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


+ 5 = 9