Willekeurige bemoediging
  • Beter kan toch niet?
    Ik wil alleen nog maar zingen van de goedheid en genade van de Here, van alles wat Hij voor mij …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

23 maart 2005

De Here, uw God, is in uw midden, een held, die verlost. Hij zal Zich over u met vreugde verblijden; Hij zal zwijgen in Zijn liefde; Hij zal over u juichen met gejubel. Sefanja 3:17.

Ik vind dit zo’n mooi woord, we leven naar het Paasfeest toe en gedenken in de komende dagen datgene wat de Here Jezus voor ons heeft gedaan, Hij is voor ons die held geworden die verlossing heeft gebracht. En als ik dan deze tekst lees dan moet ik in eerste instantie ook denken aan Jericho. Het volk van Israël dat onder leiding van Jozua deze stad moest innemen, en eigenlijk leek dat een onmogelijke opdracht, de bijbel zegt dat de poort gesloten was en dat niemand daar in of uit kon gaan. En dan krijgt Jozua de opdracht om met het hele volk, zeven dagen lang om die stad heen te trekken, en ze mochten daarbij geen woord spreken, het moest in een absoluut stilzwijgen gedaan worden. 6 dagen één maal en de zevende dag, zeven maal en na die zevende maal moest het volk juichen, en bij het gejuich stortten de muren van Jericho in en kon het volk de stad in bezit nemen. Het was Gods strategie en het werkte uitstekend. Zo werd de overwinning behaald.

En dan denk ik aan de Here Jezus, óók Hij was op de aarde om een strijd te strijden en als je dit stukje in Sefanja leest, dan zegt Sefanja daar: Hij zal zwijgen in Zijn liefde, en er staat in Jesaja 53:7 Hij werd mishandeld, maar Hij liet zich verdrukken en deed Zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed Hij Zijn mond niet open.

En we wéten dat de Here Jezus zweeg, Hij heeft niet geprotesteerd, niet om hulp geroepen, niets van dat alles. Hij heeft daar zwijgend voor ons aan dat kruis gehangen en deed Zijn mond niet open. Maar dan als Hij zegt “Het is volbracht” dán gaat er in de hemel een gejuich op en dan wordt het voorhang van boven naar beneden gescheurd, God zélf haalt de scheiding tussen de mens en Hem weg. En de Here Jezus heeft daar op dat moment de overwinning behaald, in
Openb.1:18b zegt Hij tegen Johannes, “Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk”.

De dood had geen macht meer, en ik denk dat het hier niet gaat om mensen die gestorven zijn, maar dat de Here Jezus spreekt over “geestelijke doden” mensen die Hem niet kennen en dood zijn in hun zonde, zoals óók wij dat eenmaal waren, voor ons en voor hen heeft Hij Zijn triomf gevierd en Hij is de overwinnaar en Hij is degene die macht heeft om zonden te vergeven, Hij heeft de sleutels om de deur van het dodenrijk (de wereld van de zonde) te openen en mensen in de vrijheid te brengen. En dan kan ik daar zo blij en dankbaar om zijn, wat een groot geschenk, wat een enorm offer, en Hij heeft het voor mij gebracht, Hij heeft het voor jou gebracht, mooi om bij stil te staan, juist ook deze komende dagen.

Here Jezus, dank U voor het leven
dat ik met U leven mág,
dank dat U Uzelf wou geven
waardoor ik vrij ben, óók deze dag.
DankUwel dat U kon zwijgen
en dat U mij daar reeds in gedachten had,
U koos de dood, terwijl U ’t leven kon verkrijgen
Uw liefde, dát is voor mij de grootste schat.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


2 + = 11