Willekeurige bemoediging
  • Arme macaronidief.
    Ik herinnerde mij vanmorgen een zielig, maar toch ook een beetje grappig berichtje dat ik een aantal jaren geleden eens in …
Recente reacties
Archief

CD: U bent er altijd

Here is the Music Player. You need to installl flash player to show this cool thing!

20 september 2006

Luc.10:19 : Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand en niets zal u enig kwaad doen. maar dan staat er in vers 20 : Evenwel, verheugt u niet hierover, dat de geesten zich aan u onderwerpen, maar verheugt u, dat uw namen staan opgetekend in de hemelen.

Over dit bijbelgedeelte en over autoriteit gaat het, en gisteren heb ik laten zien hoe het komt dat de Here Jezus wél autoriteit had en waarom het bij ons nog zo dikwijls ontbreekt. Één van de misvattingen is ook vaak dat we alleen de náám van de Here Jezus hoeven te gebruiken, terwijl we ook Zijn methode moeten gebruiken, zondeloos zijn, schoon en heilig. De grote kracht van de Here Jezus was ook, dat Hij in voortdurend Contact stond met Zijn Vader, elk moment van de dag of de nacht was hij in verbinding met Zijn Vader. Ook dat is iets waar het bij ons nog zo dikwijls aan ontbreekt. Zijn Vader is ook ónze Vader en wij hebben nu, door het offer van de Here Jezus, precies dezelfde mogelijkheden die de Here Jezus destijds had om datzelfde Contact met onze Vader te hebben………………..maar we kiezen ervoor om dat niet te hebben, zo simpel is het gewoon. We hebben het te druk, of zijn het de kinderen die onze tijd opslokken, onze baan, onze familie, onze huishoudelijke bezigheden, onze kerk, onze zorgen, beslommeringen…… en het is geen bewuste keuze die we maken, het gebeurt gewoon. Doch één ding staat vast, niet kiezen is óók  kiezen. God verlangt van ons dat we actief voor Hem kiezen, want anders maken we passief hoe dan ook een keuze. Als we niet bewust ervoor kiezen om dat Contact met de Here God te maken, dan kiezen we er dus voor om het niet te doen, zo simpel ligt het. Iets wat zo in mijn gedachten kwam en waar ikzelf van schrok is dit:. Elke minuut die we voor de tv doorbrengen stelen we in principe van God, elke minuut dat onze gedachten bezig zijn met problemen, met zorgen, met zonde, stélen we van God. Wat is dan mijn conclusie over mezelf? Dat ik veel te veel “steel”.

Oké. ik weet best wel dat we ook tijd nodig hebben voor onze baan, ons gezin, en alles wat er zo elke dag komt kijken, en dat we in ons menszijn nooit die volmaaktheid kunnen bereiken zoals de Here Jezus die had. Maar dat neemt niet weg dat we dwars door alles heen dat contákt niet hoeven te verliezen. Als ik hier in huis bezig ben en mijn dochter woont hier ook, dan kan ik van alles doen en toch ondertussen met haar praten, naar haar luisteren, naar haar kijken, omdat ik rekening met haar houd, omdat ik van haar houd en geïnteresseerd ben in haar, ja omdat ik een relatie heb met haar. Weet je wanneer dat Contact wegvalt? Als één van ons naar buiten gaat en de deur achter zich dichttrekt. Weet je wanneer het Contact met de Here God wegvalt? als we naar buiten stappen, en de deur valt achter ons dicht. Dat kan, want we kunnen alleen bij de Here God naar binnen als we schoon zijn, halen we dus zonde in ons leven, dán komt er afstand.

Kracht om te volharden en zodoende aan respect en ontzag te winnen in de hemelse gewesten, ligt dus nauw verbonden met een rein en heilig leven. Contact met de Here God kan alleen in reinheid en heiligheid, maar de keuze is aan ons, waar kiezen we voor? Zoveel kleine en grotere keuzes die we dagelijks maken en niet altijd de juiste. Maar ook dat kan en mag gebeuren, zolang we er van leren en erdoor groeien. Voor vandaag wel weer iets om over na te denken, om gewoon eens een dagje op te letten bij alles wat we zeggen, denken en doen, want zo vaak doen en zeggen we dingen automatisch zonder er over na te denken, en kan dit goed helpen om onszelf wat beter te leren kennen:-)).

Vader ik verlang zo
naar dat innige Contact,
en soms dan laait het vuurt wel op
maar dat is snel weer weggezakt.

Voortdurend met U spreken Heer,
naar U luisteren en kijken
zoals de Here Jezus deed,
ja, op Hem wil ik gaan lijken.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail


2 + = 10